Sea, sun, fun and full moon!

19 augustus 2019 - Sanur, Indonesië

20190816_184218

We bollen uit met een ganse week op 1 adres (2x verlengd, hihi), een record! Jan houdt mn FOMO wel wat mee in toom (neen, raften is echt geen veilig idee, de manta's zijn een misselijkmakende fast boat + taxi + bootje van je verwijderd, ... ) en ik volg kids-voorkeuren, al krijg ik de Joy-kneepjes ervan eindelijk zelf te pakken 😉 Hoe? Met zee, zon, relaxplezier en volle maan!

Zeeeeeeeee

20190818_11473620190818_123442

Meteen buitengewoon omwille van onze 🐢🐢🐢!

Eb en vloed hebben hier allebei wat, net zoals de kabbelende en de onstuimige kantjes van onze reis. Pootje baden in heerlijk warm water, samen-water-zitten als familie (afgekeken van de indo's die dat zo gezellig doen), peddelen op n board, gieren van t lachen als je verwacht en toch verrast wordt door de golven tot je zwempak vol steentjes zit, ... ik speel te weinig, bedenk ik me.

IMG-20190819-WA0006

Zon ⛱🌞

Met een fris zeebriesje, ideaal. Ook om te vliegeren! Eindelijk mn vitamine B tekort bijgetapt en ik heb er zelfs n bruin tintje aan overgehouden (straf voor mij!), wel altijd flink gesmeerd tegen zonnebrand, hoor.

20190817_160116

Omdat Matis de warmte nog wat uitdagen wil, beleeft hij n koortsig dagje. Degue en malaia-alert! Wijle met de ganse familie naar de dokter die ons geruststelt. Diagnose zware keelontsteking en voorschrift antibiotica, daar zijn ze hier wel (te) rap mee! We wachten toch maar even af, lassen n platte rustdag in en de volgende dag is de koorts vanzelf gaan liggen. Oef!

Relax!

20190816_130048

Ik doe 2 halve dagen aan zwembad-liggen, alweer n record! En ik lees in 1 ruk n thriller uit die Silje in n 2de handsboekhandeltje uitkoos, maar niet durfde en ook niet van mij mocht lezen.

We flaneren op t sfeervolle strandboulvaarke met resto's, winkeltjes, massagesalons en infinitypools, ... Silje's mond valt letterlijk open bij t zien ervan (poolbars incluis). Ze droomt al hardop van een vriendinnenreisje naar zulk hotel in een prijscategorie die niet de onze is, maar k laat haar dromen, want met beide voetjes op de grond kom je niet ver, toch?

20190818_142134

Etalage-hopping en shopping - met daguitje naar Depansar waar we oa in een typisch Indonesisch lunapark (mix met binnenspeeltuin) belanden - horen er ook bij. Niet echt iets om over naar huis te schrijven en toch: reizen met kids zoals het is.

IMG-20190816-WA0000

IMG-20190815-WA0000

We verliezen ons hart aan een prachtige grote levensboom uit hout gekerfd. Zien m al centraal onze praktijk sieren, doch dat was buiten de te hoge transport- en ambacht-exporttax gerekend, beuh.

Shop till you drop op de massage-tafel. Klaar voor haar allereerste professionele Balinese 'machasje'!

20190814_202234

Zo n genieterke, net als mama op de bank ernaast. Haar uitleg aan papa: 'Je moet je hoofd in t rondje doen en naar t kommetje met bloemetjes kijken. (...) T was fijn. Die lieve mevrouw kwam wel n beetje aan mijn poep! (...) Ik wil nog eens'.

Zo moeder, zo dochters... Ditmaal gaat Silje voor nail art flowers.

20190814_204849

20190815_130549

Matis vraagt tot mijn verbazing zelf om ook n massage te mogen? Tuurlijk! We gaan gezellig met zn vier-op-n-rij (Jan beseft niet wat ie mist!) voor n 8-voetige massage en lopen op wolkjes buiten.

20190817_211850

Jan gaat naar de kapper, da s trouwens iets dat we altijd fijn om doen vinden in t buitenland. N belevenis! Zo belandt iedereen in de kappers- en/of vlechtjesstoel behalve ik, want ik spaar nog n beetje, haar welteverstaan want voor t geld moet je t hier zeker niet laten. Dat t beetje scheef knip knap is, moet je dr wel bijnemen. Al kan Silje zich daar in blijven opwinden! 😆

20190721_15582920190721_155244IMG-20190702-WA000420190818_13092420190818_133300

En volle maan

IMG-20190817-WA0000

Altijd bijzonder, want dan en ook als er helemaal geen maan is, baden de Balinese hindoes ritueel en brengen  extra offers op het strand, die de zee meeneemt.

20190816_175612

Wij dineren letterlijk op het strand bij volle maan. Pover aan een authentiek eettentje op plastieken krukskes. Ik droomde nog van een 2de x sjiekere versie in een door de kids uitgekozen resto, maar dat werd Mc Donalds 😳, k stribbelde nog wat tegen, maar beloofd is beloofd laatste-avond-kids-mogen-kiezen... Voor 13 euro 5 menu's was dan weer t meevallerkantje van je principes-aan-de-kantje waar hun lachwekkend bordje 'stop using straws, save the planet' 🙄 me contradictorisch op wees.

20190819_175219

Vaarwel Bali! We nemen zoveel mee en om jou gedag zeggen en onze reis te eren, maken we zelf n ritueeltje: ieder van ons geeft een wens en iets betekenisvol mee aan de zee. Dankbaar om onze ervaringen. Ons samenhorigheidsgevoel verdeel ik alvast graag over onze rugzakken!

IMG-20190819-WA0003

20190817_155621

Na-mijmering: Kijk naar de zon, dan vallen alle schaduwen achter je.

1. Veerle:
    19 augustus 2019
    Wat een supermooie verhalen....altijd een plezier om te lezen!! We hebben echt een beetje mee kunnen reizen...🙂 Zal ook leuk zijn jullie weer te zien...geniet nog even met volle teugen, dikkedikke kussen van Almamie, Veerle, Oumie, Yama en Abi
  2. Katleen Alen:
    21 augustus 2019
    Zo fijn dat jullie meereisden, hopelijk tot gauw!
  3. Sara:
    19 augustus 2019
    Dank Kathleen, om je avonturen, de sfeer, de emoties, cultuurervaringen te delen!

Veilige terugreis
    Lieve groet
    Sara
  4. Katleen Alen:
    21 augustus 2019
    Dankje om zo mee te leven! Graag tot weerziens in een balinese tempel ofzo!
  5. Madeleine Van Erum:
    19 augustus 2019
    Weer een mooi verhaal, lekker ontspannen, haartjes mooi gedaan, klaar om de terugreis te maken. Een veilige reis en hopelijk zien we jullie snel. Veel lieve groetjes !